Tonåring (bild 232 av 365)

Var på Veronica Maggios konsert igår med min tonåring. Absolut fullsatt. Publikrekord på Idun i Umeå och Maggio var bra! 🙂

Jag är inte så ofta på konserter förutom när dottern och hennes kompisar spelar. Jag har dock varit tillräckligt ofta för att veta att man på en rockkonsert alltid har öronproppar, men…när vi nu glömde så var det ju tur att det fanns att få tag på självlysande proppar i garderoben. Färgen på fotot är inte redigerad. Så här såg det ut med en mobiltelefon i det blå ljuset. Kändes lite som när man var på ”disco” på det glada 80 talet.

tonåring_öronplugg

En konsert är ju inte enbart ljud, det är lika mycket ljuseffekter. Maggios ljus var för det mesta rätt mjukt och behagligt, men då förbandet spelade, så var det läge för en tant som jag att blunda.Lite ”epilepsivarning” på det blinkandet om jag ska vara ärlig. Jag förstår inte riktigt varför bländande lampor med kraftfullt dunkande ska svepa över publikhavet. Jag är så gammaldags att jag hellre blir bländad av själva framförandet än av strålkastare från scenen. I de lite lugnare låtarna, så blinkande det mindre frenetiskt och då kunde man också höra att att t.ex Gnista och gas av  Alina Devecerski lät riktigt bra. Frånsett det så är det alltid kul när man kommer iväg på konserter. Jag borde nog passa på att följa med min tonåring och lämna skogen lite oftare! 🙂

Fler bilder i fotoutmaningen 365 foton hittar du om du trycker på ikonen här till höger.

2 reaktioner på ”Tonåring (bild 232 av 365)

  1. Konsert är kul och även om inte alla är bra, eller all musik är bra så är det en upplevelse… Att hänga med och dela tonåringarnas upplevelser är jättekul.

Lämna en kommentar