Väckte jag den lilla paddan?

Som jag berättade så tömde jag tomatväxthuset igår. Idag såg jag för första gången en padda där. Jag har tråkigt nog inte sett någon på hela sommaren därinne. Den hade precis samma färg som jorden så det var mer för att ”jorden” plötsligt rörde sig som man lade märke till den.

Den såg lite trött och seg ut så kanske hade den redan börjat gräva ner sig för vintern, men blev väckt av att jag var där och rörde om?

padda_trött

Den såg ut som den gäspade några gånger innan den vändes sig om

padda_gäspar

och började gräva ner sig igen.

padda_gräver ner sig_igen

12 reaktioner på ”Väckte jag den lilla paddan?

Kommentera

