Fågelsång i mobilen och i verkliga livet

Vaknade upp till en alldeles underbart solig dag. Fåglarna kvittrar så där så man blir full av livsglädje!  Två pilfinkar satt länge högst upp i bollpilen. De satt så länge att jag var tvungen gå in för att hämta kameran! När jag väl var ute med kameran så ville de inte sitta modell så länge förstås…

Om man vill höra fågelsång som ringsignal på mobilen så kan man ladda ner den på P2 fagel. Själv har jag storlommen, som jag tycker har ett väldigt magiskt läte, men det finns många fler. Storspoven är en annan favorit, men den kan jag njuta av på riktigt. Den hör jag ofta på sommaren. Det kan kanske bli jobbogt om man förväxlar sin mobilsignal med riktig fågelsång hela tiden. 🙂

Vill du ladda ner fågelsång som mobilsignal så finns den här på Sveriges radio, P2 Fågel

pilfinkar

4 reaktioner på ”Fågelsång i mobilen och i verkliga livet

Lämna en kommentar