Har jultomten lämnat sina renar på bete hemma hos mig?

Snön faller och i media talas det om snökaos. Nu är det lördag och jag har inte varit ute och kört på vägarna, men särskillt kaosartat ser det inte ut här hos mig i alla fall.

På åkern bredvid mitt hus så står en hjord renar och äter. Man kan undra om det kanske är jultomten som har lämnat sina renar här. Vi bor inte så långt från Mickelbogård och nästa helg så kommer tomten att vara på besök där för alla barn som vill träffa honom i förväg. Då kan man även titta på alla djuren i djurparken och fika i caféet. Det kanske dyker upp även andra spännande saker. Ligger snön kvar så kan man åka släde  🙂

renar

 

6 reaktioner på ”Har jultomten lämnat sina renar på bete hemma hos mig?

    1. Vi har inte renar precis vid huset så ofta. De finns däremot på vägarna till och från jobbet och där är de inte så mysiga om jag ska vara ärlig, men så här är de fina att titta på! 🙂

Kommentera

