Krukmakaren invigd och gurkan sådd

Jag har tidigare inte gjort egna krukor av tidningspapper, bara funderat på att skaffa mig, men inte kommit mig för. Det var därför väldigt roligt att min kloka syster köpte en till mig nu lagom till ”vårbruket”. Nu är den invigd.

Det var perfekt att sitta ute i solen och tillverka små papperskrukor idag. Passade på att även så gurkan Sonja där i  solen.

Om du undrar vad det vita är på bilden så är det snö. Vi har fortfarande en hel del snö kvar, men ovanligt lite för den här årstiden.  Jag har lite kluvna känslor kring det. Å ena sidan så älskar jag personligen att det är så varmt, men å andra sidan så känns det fel eftersom jag vet att det har med den globala uppvärmningen att göra. I helgen tänker jag dock njuta och inte fundera så mycket mer kring det.

krukmakare

 

5 reaktioner på ”Krukmakaren invigd och gurkan sådd

  1. Fyndigt och roligt med krukorna. Och visst känner jag igen kluvenheten till värmen…här nere har vi dock haft en ganska normal vår – faktiskt en aning kall, även om vi inte har snö. Jag tycker om när det går långsamt. Ibland blir det som sommar med en gång och man missar hela den fantastiska processen.

Kommentera

