Äntligen!

Nu äntligen har jag kunnat skörda första squashen (Romanesco) som blev lättstekt i skivor. Nu hoppas jag att det sätter fart.

squash

Ungefär en månad senare än normalt så har vi också kunnat skörda och smaka allra första körsbärstomaten idag. Tomatsäsongen 2015 kommer nog varken att gå till historien som den mest tomatrika eller godaste säsongen.

Däremot så är gurkan en riktig framgång i sommar. Gurkan står i ett annat växthus som är mindre och varmare. Normala somrar brukar problemet vara att det växthuset lätt blir lite för varmt, men i år har jag inte ens öppnat dörren varje dag. Sorten Sonja har varit god och vi har kunnat skörda en gurka varje dag sedan 27 juni och det får man väl säga är helt ok i det här sammanhanget!

2 reaktioner på ”Äntligen!

  1. Härligt! En av mina favoritgrönsaker 🙂 och precis så brukar jag också laga till den nyskördad. Timjan tycker jag passar jättebra till zucchini!

Kommentera

