Tomaterna är äntligen nedgrävda i växthuset

Så här sen har jag aldrig varit med tomaterna, men nu är de nedgrävda i alla fall. På några plantor kan man se några enstaka gröna tomater. Ett vanligt år har vi redan smakat egna tomater nu. Min tanke detta år var att jag skulle prova att sätta ut några plantor på friland, men det får bli ett annat år. Jag sådde visserligen två veckor senare än jag brukar, me på toppen av detta har våren varit som den varit. Växthusets temperatur har under juni  sällan överstigit 15 grader.

Jag brukar täcka odlingarna med gräsklipp. Det bidrar till näring, förhindrar avdunstning, minskar ogräs och luktar gott. 🙂

tomater i växthus

 

Kommentera

