Hur klarar sig de små i stormen?

Jag är rätt trött på den här blåsten. Den verkar aldrig ta slut. Det slog mig häromdagen att det finns de som har det värre… Hur lyckas såna här små styltflugor klara sig? De sitter där på en liten vårkrage och klamrar sig fast. Allt är relativt. Kan de, så kan jag stå ut med några blåsiga dagar till. 🙂

styltfluga_vårkrage (800x533)

Idag fick jag veta resultatet av en magnetröntgen jag gjorde förra veckan. Jag har gått med en ond arm hela våren, men till slut fick jag nog och gick till doktorn. Det hände förmodligen då jag halkade i vintras. Det var såphalt och jag gjorde en sån där riktig praktvurpa och landade på vänstersida. Borde givetvis gått dit tidigare, men det går väl över tänker man…Just idag så kändes det bättre, nästan så jag skämdes lite för att gå dit. Det visade sig att jag hade slitit av en muskel i axeln. Tydligen kan man klara sig utan den där muskeln och att operera blir inte alltid bra, så jag valde att skippa operation. Det blir sjukgymnastik i stället för att kompensera funktionsbortfallet som trots allt blir.

När man gillar trädgård så är det mer praktiskt att ha två fungerande armar, men det är förvånansvärt vad mycket man kan göra med en arm också och nu känns det som sagt mycket bättre. Däremot så går det inte alls lika bra att städa inomhus med bara en arm. Det är lite konstigt kan man tycka, men så är det. 😉

styltfluga_nektar_vårkrage (800x533)

4 reaktioner på ”Hur klarar sig de små i stormen?

  1. Den frågan har jag ställt mig många gånger. Småkryp verkar ha klister under fötterna 😉
    Inte roligt med din arm. Jag vet hur det är att bara kunna använda en arm. Man hittar helt otroliga alternativ att göra saker på, jag lovar!

  2. Det verkar blåsa över hela landet! Vi har äntligen haft sommar (20+ grader) i två dagar nu. Man får njuta, för i morgon sjunker temperaturen igen :/

    1. Njut så länge det varar. Vi har aldrig haft över 15 grader. Man kan öppna täckjackan lite och ta av sig mössan ibland då solen skiner, men shorts är bara att glömma. Vi verkar få ha det så här i alla fall fram till midsommar om man ska tro på yr.no

Kommentera

