Salta inte på sniglar om du inte tänkt äta upp dom

Jag har läst så många inlägg om att folk saltar på sina sniglar att jag känner ett behov av att posta den här som jag skrev för 2 år sedan.

trädgårdssurr

Att hitta ett gäng sniglar i full färd med att äta upp ens grönsaker kan göra vem som helst irriterad, men ikväll blev jag lite full i skratt. Stod och spritade några förvuxna ärtskidor och tog ut ärtorna när jag plötsligt upptäckte tre små minisniglar inne i en skida. Hur dessa kommit in är lite av en gåta. På bilden nedan kan man se hur ögonen sitter längst ut på tentaklerna.

Hur söta dessa minisniglar än var så fick de följa med ut tillsammans med allt grönsaksrens som kastades in till hönsen. Eftersom jag är lite blödig, så låter jag helt enkelt mina höns göra ”the dirty job” åt mig, Förr åt dom inte sniglar, men numera gör dom det. Sniglar kanske är en sådan maträtt som man måste lära sig att tycka om helt enkelt. Nu ska jag kanske berätta att jag har bara små sniglar. Även om inte…

View original post 531 fler ord

4 reaktioner på ”Salta inte på sniglar om du inte tänkt äta upp dom

  1. Nä, salta på sniglarna är grymt. Det är en väldigt plågsam död. Jag hugger huvudet av de mördarsniglar jag hittar på min lott, men det gör lika ont i magen varje gång… 😦
    Det är bra att hönsen kan få smaska på dem istället. 🙂
    Ska bli kul att få följa dig och se hur du har det!

Kommentera

