Självtömmande bikupor

Det kanske var en mening med att det inte blev av förra året att jag skaffade bin?

Jag har just sett världens mest geniala lösning. Verkar vara optimalt för en sån som mig som bara vill ha bin som pollinerar, men inte så mycket jobb. 🙂

Gå in och titta på videon så kan ni själva se!

Om det finns någon biodlare därute som läser så berätta gärna vad ni tror om den här idén!

bi pollinerar

6 reaktioner på ”Självtömmande bikupor

  1. Jag såg den bikupan på G+ för ett par dagar sedan och blev begeistrad. 😀 Inte för att jag borde äta honung, lchfare som jag är, men pollinering till växterna behövs ju alltid! Bra argument att ha i framtiden. O:-)

    1. verkar smidigt och pollinering behövs. All honung behöver inte heller ätas upp om man inte vill. Man kan låta bina få behåla den som vinterföda istället för att ge dom socker.

  2. Ja, detkanske är en lösning för dig men inte för mig! Jag tar nämligen gärna emot den garanterat ekologiska vax som våra bin tillverkar och som jag gör salvor av till hela släkten! Plus att jag faktiskt gillar stöket med honungsslungningen …
    Allt gott!
    Laila

Kommentera

