Den bredsådda paprikan behöver planteras om.. snart.

Den här våren har jag inte varit så aktiv här på bloggen. Jag tror inte familjen någonsin varit så här mycket sjuka som just denna vinter.

Det hindrar inte att det växer lite i fönstren i alla fall. Paprikan som jag bredsådde den 15 februari har kommit lika långt som den jag sådde en vecka tidigare. Den senare sådden ser t.o.m bättre ut. Det börjar bli dags att skola om småplantorna, men jag avvaktar en vecka till.

Plantor som växer så här tätt måste konkurrera om ljus, plats och näring. Om de inte skulle planteras om så skulle de bli långa och gängliga, men en vecka till klarar dom sig. Jag har lite annat att pyssla med i veckan. 🙂

paprika_breddsådd

 

7 reaktioner på ”Den bredsådda paprikan behöver planteras om.. snart.

  1. Kul att du är tillbaka! Jag har saknat dina inlägg. Det har varit en vinter då flera olika typer av virus cirkulerat har jag hört från virusexpertis. Härligt att du är på bättringsvägen! Ha en bra måndag denna sportlovsvecka! 🙂

    1. Tack, jag hoppas att det ska vara slut nu i alla fall! Uppenbart flera virus. Själv har jag lite tur som kan jobba hemifrån ibland. Jag har inte sportlov, men någon extra dags ledighet ska jag ta i alla fall. Njut av din vecka du med. 🙂

  2. Visst är det konstigt att frön från samma påse sådda med veckors mellanrum kan ta sig så olika snabbt!mina sistfödda chilisar har redan vuxit om de förstsådda!
    Allt gott!
    Laila

Kommentera

