Första skörden och andra sådden

Julen dansades ut idag och det gav lite plats i fönstren.

Sådde några Pac Choi av frön jag hade kvar sedan förra året. Jag har aldrig testat att odla Pac Choi i fönstret, men det borde fungera.

Gjorde alldeles nyss slut på de rädisbaljorna som jag fryste ner i höstas. De är väldigt goda i grytor . Pac Choien skulle kunna bli deras ersättning, så jag hoppas på snabb skörd!

Ikväll så kan jag klippa ner lite ärtskott för första gången i år. Ärtskott växer fort. Dessa sådde jag 1 jan.

Ärtskott

19 reaktioner på ”Första skörden och andra sådden

  1. Så det är nu det ska börjas? 🙂 Vi har köpt en kryddhylla med belysning till oss själva i julklapp, men har inte installerat den ännu. Problem med kontakt där vi ville ha den. Typiskt, det tänkte vi inte på…
    Ha det grönt och gott!

  2. Vi har också städat bort julen idag, och ja det blev lite tomt i fönstrena. Kanske också borde testa att så ärtskott eller sallad, låter ju som en bra sysselsättning innan man får sätta igång att så på allvar 🙂

  3. Har beställt grönsaksfröer i veckan och ska väl starta med paprika och chili så smått. Färska, egna ärtskott känns lockande. Får nog ta mig en tur till affären 🙂

Kommentera

