Därför ska man ägna sitt liv åt annat än städning

Lyssnade nyss på ett uppfriskande vinter-program. Det är Agnes Wold, professor i klinisk bakteriologi och överläkare som pratar om hur vi blivit lurade att tro att dammet är vår fiende (först som bo för bakterier och nu som plats för ”gifterna som invaderar våra hem”. Hon berättar också om hur klimakteriekvinnor inte alls är några stackare utan en kraft att räkna med och att stress inte alls behöver vara farligt.

Ett väldigt inspirerande och hoppingivande program på radion som jag uppskattade så här i slutet på det gamla året!

Programmet kan du lyssna på här: Agnes Wold, Vinter 2014

växthus_pepparkakshus

 

6 reaktioner på ”Därför ska man ägna sitt liv åt annat än städning

  1. Tack för tipset! Nu är jag inte överdrivet städande från början men alla argument tas tacksamt emot. Tack för året som gick! Du har skrivit om många viktiga saker och jag har lärt mycket av dina inlägg. Tyvärr sprang tiden lite för fort i höst och jag har har inte orkat kommentera så som jag vill.

    En riktigt God fortsättning på 2015 till dig! 🙂

    1. Tack själv för alla de gånger du tagit dig tid att kommentera. Jag tycker själv hösten varit lite full av allt möjligt så jag har varken hunnit blogga eller kommentera andras som jag velat! 🙂
      Njut av det nya året!

  2. Jag måste verkligen ta mig tid att lyssna på det där för jag tillhör de som lärt mig att damm innehåller höga halter av flamskyddsmedel, impregneringsmedel etc som är skadligt.

    1. ja och det kan det säkert göra på vissa platser, men kanske inte överallt. Bakterier finns i alla fall inte i dammet eftersom det är alldeles för torrt. Hon är intressant att lyssna på.

Kommentera

