Snart är det ljusare!

Idag är det vintersolstånd och det kommer efter detta att bli allt längre dagar. Förhoppningsvis också ljusare. Det är inte helt lätt att hinna ut innan det är för mörkt för att fota, men snart så!

Igår såg jag en gröngöling som satt och åt av fågelmaten, men vågade inte öppna dörren eftersom jag var rädd att den skulle flyga  iväg.  De är verkligen stora fåglar! Jag hoppas den kommer tillbaka när jag är ute någon dag här framöver. 🙂

Fram tills dess får man trösta sig med knäck, kola och några extra lediga dagar med familjen.

Herr Domherre

 

Bilden är från i våras då ljuset var annorlunda.

10 reaktioner på ”Snart är det ljusare!

  1. Det är alltid en stor tröst när vintersolståndet är här. Däruppe hos dig är det ännu mörkare…men kanske inte? Snö har ni (?) och vi har mörker och regn. Inte många timmar av sol denna höst och vinter. Inte konstigt att jag är så trött. jag kan till och med sova en stund på eftermiddagen…det har jag aldrig kunnat förr.

    1. nej, det är verkligen lite träligt med mörkret denna ”vinter”. Vi har haft lite snö, men den har kommit och försvunnit mellan varven. Nu har vi snö igen lagom till jul. Tur det. Gillar inte regn och halka i kombination med mörker!

    1. Jag hade inga hos mig heller i vintras, men så plötsligt började de komma. Jag tror att de är väldigt skygga vanligtvis och håller sig i skogen. De kommer bara fram när det är knapert med mat i skogen och vintern är kall…

Kommentera

