Tomte på kamel i Norrland

Jag brukar ju aldrig ha andra foton än mina egna här på bloggen, men den här har jag ”lånat” från Mickelbo Gårds facebooksida. Mickelbogård är en liten djurpark 3, 5 mil från Umeå som gör roliga saker för barn under adventshelgerna. Du hittar deras hemsida här.

Om du har vägarna förbi så tycker jag du ska passa på att titta in. Förutom att träffa tomten kan man också träffa gammelkråkan och få hjälpa trollen att lösa sina problem. Gillar man söta djurungar så finns där nu en nyfödd jak. 🙂

Ett fik finns där också förstås och en gårdsbutik.

Själv har jag inte varit där nu i december, men i somras åt jag deras våfflor med hemkokt sylt som var väldigt goda!

tomte på kamel

4 reaktioner på ”Tomte på kamel i Norrland

Kommentera

