Stenig (bild 223 av 365)

När jordgubbssäsongen var över så tömde jag en av mina rader med jordgubbar. Jag har testat lite olika sorters täckmaterial till jordgubbarna och i just den här raden hade jag stenar. Eftersom det var en hel del stenar så kändes det mindre roligt att köra bort dessa. I stället så beslöt jag mig för att göra en mindre mur med lite inspiration av de gaboner som jag gjorde i växthuset förra året för att hålla värmen bättre.

Gallren är rostfria armeringsjärn inköpta på Beijers. Tanken är att stenarna ska lagra värme under dagarna och avge värme på nätterna.  För tillfället är denna ”mur” i anslutning till de nya remonterande jordgubbarna som jag köpte i år. Kanske kan det förlänga säsongen ytterligare tänker jag. Jag måste bara skaffa fler stenar så att muren blir lite högre. Gallren är smidiga och lätta och med rätt små rutor, vilket gör att man kan använda även sten som inte är så stora. Nackdelen är att de inte är så stabila. Vill man ha mer raka kanter så bör man välja de mer rejäla armeringsjärnen som finns.

Vill du se hur andra fotat tema steni  så hittar du alla som är med i årets fotoutmaning 365 foton här

Mer bilder av mina bilder till fotoutmaningen 365 foton hittar du här.

stenig_stenmur

6 reaktioner på ”Stenig (bild 223 av 365)

    1. Inte sämre än något annat, men mycket jobb att få dit. När plantorna blir större så skuggar det ju också stenarna så jag tror inte att det hade så stor effekt som jag tänkt mig! 🙂

  1. Så smart! Kanske nått för oss att tänka på med all sten vi har i förvar på vår gård med tanken att de någon gång ska komma till användning…

Kommentera

