Höstfärger (bild 222 av 365)

Hösten blir lite svårare för varje år att hantera tycker jag. Förr så uppskattade jag hösten med sin krispiga höstluft och känslan av nystart. Det är ju mycket nytt som drar i gång vanligtvis. Kanske är det att jag ser sämre som gör att behovet av ljus blir större? Nu går jag inte runt och är deprimerad, men jag får tänka på att aktivt påminna mig om att det finns en hel del vackert även på hösten. En av dessa saker som jag tänker att jag borde ha mer av hemma hos mig är röda löv. Det är något väldigt energigivande med röda höstlöv.

Amerikanska blåbären blev det inte så stor skörd av i år. Jag fick smaka ett bär. Färgen på bladen är dock helt underbar. Jag måste nog skaffa fler av dessa buskar. Då kanske det blir några fler bär också. 😉

Om du vill veta varför bladen ändrar färg så kan du läsa mera här.

Vill du se hur andra fotat tema höstfärger  så hittar du alla som är med i årets fotoutmaning 365 foton här

Mer bilder till fotoutmaningen 365 foton hittar du här.

 

blåbärsblad_höstfärger

6 reaktioner på ”Höstfärger (bild 222 av 365)

    1. Jag har två olika. De behöver inte ha olika kön som havtorn om jag förstått det rätt, men det måste vara olika sorter helst, men förra året fick jag inga så 1 är ju en förbättring. 😉

Kommentera

