Long red Florence ger mersmak

Antingen så beror det på att jag sådde tidigt, 25 jan, planterade ut smålökarna tidigt, 17 maj , eller att jag lade ut en del stenmjöl som jag läst skulle vara bra för att tillföra mineraler i jorden eller så var det bara en fantastisk löksommar som fortsatte långt ut i hösten!

Mina Long red Florence blev rejält stora i år. Hittade en normalstor maskros i gräsmattan som jag lade till i bilden som jämförelse. Idag skördade jag alla. Nu hänger dom på tork i två gamla trådamplar inne i ”snickarboden”. Som jag förstått det så är detta inte den optimala lagringslöken. Jag har därför inga jättemängder, men fram till jul kanske det räcker….men… de är väldigt goda så vi får väl se. 🙂

long red Florence_rödlök_frösådd

7 reaktioner på ”Long red Florence ger mersmak

  1. Grattis! Så fina! Och stora! Kan tyvärr inte ställa upp i den tävlingen. Det blev många och goda – men små. Men på’t igen!

Kommentera

