Hösttecken (bild 219 av 365)

Det är ett riktigt hösttecken när mjölkörten blommat ut och vi hat klippt ner ängen. Varje år så klipper vi ner den när sommaren är över. Nästa helg ska jag kratta upp och ta bort allt gammalt gräs. Allt för att ta bort näring faktiskt. Det är egentligen lite för frodigt för att de ska bli bra för skira ängsblommor, men för varje år så blir det lite näringsfattigare hoppas jag. Längst ner mot sjön så får mjölkörten stå kvar och fortsätta vara vacker.

Till helgen så gräver jag ner några fler tulpanlökar i det klippta området för att få lite extra vårblommor nästa vår.

mjölkört_ i ängen_ ner mot sjön

10 reaktioner på ”Hösttecken (bild 219 av 365)

  1. Intressant!! Jag har ett liknande projekt i min lilla hage. Jag försöker få tillbaka orkidéer… När jag var liten växte Nattviol och Jungfru Marie nycklar där… I år hade jag två Jungfru Marie nycklar och fyra Nattvioler…
    Fint foto! 🙂

  2. Intressant.. Vet att ängen ska ha låga näringsvärden men har inte tänkt på att tulpanerna borde trivas bra där. Ändå har jag haft en liljeblommande som växer i vad som nästan är sand…

Kommentera

