Lutning (Bild 210 av 365) eller Orädd snäcka kastar sig utför stupet

Trots att lutningen var 90 grader så tvekade inte den lilla snäckan att börja vandringen ner från bordet. Ofrivilligt hamnade den där eftersom den satt på ett blad av en rädisa som vi plockade rädisbaljor från i eftermiddags. Från en enda rädisa som gått i blom och fått baljor skördade vi 2 liter av dessa baljor. Delar ska wokas och ätas upp på måndag till fisk med cocosmjölk och resten får väl mellanlanda i frysen ett tag. Det finns nog ungefär lika mycket till men det tänkte jag skörda lite senare. Baljorna som blir är faktiskt lite godare än själva rädisorna!

snäcka_på väg ner från bord

Om snäckan fortfarande lever? Jo det gör den. Så små söta snäckor tycker jag kan få finnas i trädgården. Den här lilla stackaren t.o.m hjälpte jag att ta sig ner på gräset. Jag tyckte lite synd om den när den plötsligt satt upp och ner under bordsskivan.

Andras bilder från fotoutmaningen 356 foton hittar du här. Fler av mina bilder från samma utmaning hittar du här.

Bild på rädisbaljor, honungsbi och blomfluga

rädisbaljor_ rädisblommor_nordiskt  bi_blomfluga_pollinering

8 reaktioner på ”Lutning (Bild 210 av 365) eller Orädd snäcka kastar sig utför stupet

Kommentera

