Curla (bild 205 av 365)

Jag vet inte. Kan man curla sin växter också? 😉 Jag tog i alla fall inga chanser igår kväll när det var 5 grader redan kl 9, klart väder och  och nordvindarna blåste. Kan squashen frysa i slutet av juni, så kan den väl frysa i mitten av augusti tänkte jag…Jag täckte bara squashen här i bild och lade på ett täcke på gurkan inne i gurkväxthuset och startade frostvakten inne hos tomaterna och paprikan för säkerhets skull. Det andra räknade jag med skulle klara sig även om det närmade sig nollan. Allt gick bra. Inga förluster.

I natt ser det ut som det ska bli molnigt och då brukar det inte bli så kallt.

Mina bilder i fotoutmaningen 365 foton hittar du här. Andras bilder hittar du här

täckväv_kallt på nätterna

9 reaktioner på ”Curla (bild 205 av 365)

  1. Är det något man ska curla är det väl odlingen när det är frostrisk. Som tur är börjar den inte här än på några veckor och första tillfälliga frosten hinner oftast inte göra så stor skada på hösten som på våren.
    ha en bra vecka!
    Luna

  2. Ja man kan nog curla både det ena och det andra. Omtänksamt tycker jag och smart eftersom man vill ju inte att allt ska gå och dö efter jobb och omvårdnad med odlingen under sommaren. =)

  3. Mmm… det var en riktigt bra tolkning! Visst är det väl curling att släpa ut och in, bygga skydd och göra sig massa besvär 🙂

Kommentera

