Fäste (bild 198 av 365)…eller nu växer squashen så det knakar!

Squashen växer fort och det galler som jag satt upp till tromoncinon är alldeles för litet. Nästa år ska jag göra en större lösning. Den här hittade en spade att ta fäste på för att växa vidare! 🙂

Jag antar att jag ska tolka det så att det är dags att börja använda spaden lite nu….Bild på själva tromboncinon finns om du scrollar ner lite till. Den blir väldigt god, men är lite känslig för kyla och det blev inte alls bra förra året då jag lät den växa fritt på marken.

Imorgon ska jag göra en stor sats av squashsoppa. Perfekt att frysa ner och äta hela vintern.

Mina bilder från fotoutmaningen 365 foton hittar du här

Fäste_spadhandtag

 

Tromboncino_squash

2 reaktioner på ”Fäste (bild 198 av 365)…eller nu växer squashen så det knakar!

Kommentera

