Värmebölja och utställning om stadodling

Sedan jag började jobba har vi haft fantastiskt väder. Det har varit uppåt 30 grader, ja tom mer än 30 grader. Eftersom jag jobbar med distansundervisning så har jag gjort upp med mina elever att jag pratar med dom på morgon och kväll i stället och så tar vi ledigt på eftermiddagarna. Det har varit nästan omöjligt att vara någon annanstans än i vatten. T.o.m jag som är en stor badkrukan hoppar gärna i.

Tursamt så är min man inte lika förtjust i att vara på stranden som jag och dottern är, så han har uppdraget att med jämna mellanrum spola kallt vatten och kyla ner allt i växthusen. Det har annars kommit upp i 40-45 grader och det är alldeles för varmt för de flesta växter.

Nu verkar det vara sämre väder på ingång och då kommer jag att bli mer aktiv här igen.

Ni som är nere i Stockholm tycker jag ska passa på att se en utställning innan sommaren är slut om stadsodling på Naturhistoriska museet. Den verkar jätte spännande, men ni kan ju välja en dag då temperaturen är under 30 grader…… 😉

trädgårdsland_ savoykål_spetskål_morötter_rödbetor_jordgubbar

 

Det här är en gammal bild. Nya bilder på årets trädgårdsland kommer inom kort. 🙂

5 reaktioner på ”Värmebölja och utställning om stadodling

  1. Jag har oxå varit distanslärare, det ställer lite andra krav på en än närundervisning, men är förstås flexiblare. Skönt att kunna nyttja det när det är sommar!

Kommentera

