Sommarkväll (bild 195 av 365)

11.30 at night. You can hardly see the moon when it is this light at night but it is there! 🙂 more red photos at Ruby Tuesday

Klockan är halv 12 på kvällen. Man ser knappt månen eftersom det är så ljust ute, men den finns där rätt högt i bilden på vänster sida om stugan. Även om vi går mot mörkare tider så är det fortfarande ljust på kvällarna.

Det skulle vara en supermåne häromkvällen, men den fick vi aldrig se för då var det molnigt. Nu får man vänta tills september 2015 innan det blir en supermåne igen.

Den här bilden är från i gårkväll. Stugan står på tomten och används bara som förvaring av trädgårdsmöbler numera. Den står där i början av backen ner mot sjön. Det vita som blommar är mest prästkragarna som jag visade bild på igår. Ensilagebalarna är inte våra. De tillhör grannen.

sommarkväll

13 reaktioner på ”Sommarkväll (bild 195 av 365)

  1. O vad jag saknar de ljusa nätterna. Här nere i Skåne är det ljust till framåt strax före elva som längst. Länge trodde jag att jag mindes fel från min barndom i Västergötland och att kvällarna inte egentligen var så långa men det är bara här mörkret faller så tidigt.

Kommentera

