Törstig (bild 191 av 365)

Även humlor har en snabel som de suger upp nektar med, men det är väldigt sällan man ser den. Den här humlan verkar dock lite törstig och har rullat ut den redan innan den kommer fram till blomman. 🙂

Om du vill se hur humlor kan bära hem pollen till sina larver i boet så kan du titta här.

Blomman är en midsommarblomster som växer i ängen ner mot sjön.

humla med snabel

7 reaktioner på ”Törstig (bild 191 av 365)

      1. Jo, jag fotar ju ganska mycket, men är faktiskt inte så tekniskt kunnig…. Jag är en sådan person som inte gillar att läsa instruktionsböcker utan gillar att lära mig när jag leker mig fram…. Jag har väl ögat och känslan och det räcker just nu. Avundsjuk behöver du absolut inte vara för dina bilder är ju jättevackra Lena och jag tycker du verkar jätteduktig eller man ser ju resultatet på dina bilder och som de säger övning ger färdighet och så är det ju med det mesta i livet! 🙂

  1. Å jag instämmer med föregående skrivare, dina bilder är fantastiska Lena, skulle kunna sätta ett ‘gilla’ på varenda en. Sååå söt humla 🙂 🙂

Kommentera

