Här (bild 189 av 365)…eller…Här blommar näckrosorna nu!

När  näckrosen blommar så ser man hur frökapseln ska bli om ett tag. Förra året så missade jag blomningen, men såg frökapslarna i stället. De är också väldigt vackra. Scrolla ner så får du se bilden från förra året. De påminner lite om en amfora tycker jag.

Den här veckan behövde jag verkligen. Det är min sista semestervecka. Man kan säga mycket om den sommar som varit, men inte att den varit varm, så den här näckrosen får symbolisera den efterlängtade solen och värmen, samt ordet ”här” i fotoutmaningen 365 foton.

Ja egentligen är det lite för varmt om man ska vara ärlig…. 😉

näckros

 

frökapsel på en näckros

2 reaktioner på ”Här (bild 189 av 365)…eller…Här blommar näckrosorna nu!

  1. Fina bilder. Tycker allra bäst om årets för den var så stilren. Visst är det härligt med värme och vi ska inte klaga, men om jag fick välja skulle jag fördela värmen lite bättre. 🙂

Kommentera

