Klase (bild 184 av 365)….eller det finns inte enbart insekter i min trädgård. :)

En av anledningarna till att ha en trädgård är så klart att man kan gå ut och plocka sin middag. I år har det varit kallt, så det har tagit lite längre tid än vanligt att få tomaterna att bli klara, men häromdagen den 29 juni så smakade vi de första. Nu mognar de så att vi kan äta några varje dag, men inte så mycket att man börjar fundera på vad man ska göra med allt.

Chilegan är väldigt söt och god. Även den nya vinbärstomaten som vi fick smaka för första gången idag var en njutning. Om tomater blir söta och goda beror till stor del på om de får tillräckligt med sol och värme. Jag blev därför lite förvånad att de var så pass söta som de var med tanke på vädret vi haft.

Nu är det bara att hoppas på mer sol och mer värme så att även de större tomaterna börjar visa sin rätta färg och utveckla sin optimala smak!

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här,

tomater_chilega

8 reaktioner på ”Klase (bild 184 av 365)….eller det finns inte enbart insekter i min trädgård. :)

  1. Mina tomatplantor är ovanligt sega i år. Jag tror att det har med juni-kylan att göra. Jag kanske får njuta av tomater i augusti 😛

    1. Tack. Det är så de mognar, men väntar man tillräckligt länge så kan man få en hel klase röda, men så länge kan man ju inte vänta på att äta upp dom… 😉

Kommentera

