Motsats (bild 183 av 365)

Den här bilden är nog 2 veckor gammal. Jag hjälpte inte naturen på traven här utan jag hittade knoppen på detta vis. Vallmokronbladen precis som tulpaner och rosor har något av ”sidenlakankänsla” över sig tycker jag, lite lyx och flärd. Vallmoknoppens hölje däremot är allt annat än blankt och silkigt. Bilden blir därför mitt bidrag till ordet motsats i fotoutmaningen 365 foton. Mina foton i utmaningen har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här,

vallmoknopp_sidenlakan

8 reaktioner på ”Motsats (bild 183 av 365)

  1. Riktigt snygg tolkning! Älskar kontrasten av att det är kontrastfärger, mellan det gröna vassa och lite ogästvänliga mot det orangeröda lena och inbjudande. 🙂

Kommentera

