Kreativ (bild 178 av 365)….eller ”Konst/Slöjd i kvarn” i Vindeln

Varje sommar är det ”Konst i kvarn” i Vindeln. Det ligger fantastiskt fint vid forsen, men går man in så hittar man en massa fina konstverk också. Strax bredvid så finns även ett rum som man kallar ”Slöjd i kvarn”. Varje vecka är det olika utställare hela sommaren.

I dag var jag där. Eftersom denna blogg till största delen handlar om trädgård så tänket jag visa lite mer trädgårdsinspirerad konst.

Jag blev väldigt förtjust i Di sma unda jårdi, De små som dyker upp ur jorden….

Di sma unda jårdi 1

Eftersom jag inte kan begränsa mig så kommer även några bonusbilder:

De här drakäggen skulle jag gärna ha utlagda. Vem vill inte ha drakägg i sin trädgård?! Jag är dock lite osäker på om de skulle tåla väder och vind eftersom de är rakubrända. Båda drakägg och småfolk är gjorda av keramikern Birgith Ericsson

drakägg

..och med de de här fåglarna av keramikern Helena Örnberg så behöver man nästan inga blommor i rabatten!

fåglar trädgård

Om du har vägarna förbi Vindeln i veckan så tycker jag du ska åka förbi och titta på deras övriga alster och de andra konstnärerna som visar sina.

Hela sommaren så visar både Konst i kvarn och Slöjd i kvarn många andra olika utställare. Klicka på länkarna så ser du vem som besöker kvarnen de olika veckorna.

3 reaktioner på ”Kreativ (bild 178 av 365)….eller ”Konst/Slöjd i kvarn” i Vindeln

Kommentera

