Jordärtskockan dök upp i alla fall!

Jag lämnade 3 skockar i jorden i höstas för att se om de skulle klara sig över vintern. Nu har en av dom dykt upp i alla fall. Det var lite roligt. Kanske kommer de andra senare. Vi får väl se om det hinner med att bli någon större skörd i år. Förra året så satte jag några köpta skockor i krukor redan i början av april och plantorna hann då bli 40 cm innan 10 juni då jag planterade ut dom. I år har den som sagt bara hunnit titta upp, men det ska förhoppningsvis hinna hända en hel del innan det blir vinter igen. 🙂

Jag hade tänkt skaffa mig blommade skockor i år, men det föll ur minnet. Det får bli nästa år.

jordärtskocka

 

7 reaktioner på ”Jordärtskockan dök upp i alla fall!

    1. It´s an artichoke. I think you mean the word ”höstas”.
      I wrote that I left some artichokes in the ground last autumn (höst in swedish) and now one has finaly popped up. Its not big but I hope it will deliver! 🙂

Kommentera

