Nät (bild 169 av 365) eller….Spindelnät med en skymt av spindel…

Spindelnät är så otroligt starkt att man försöker härma det inom industrin. Själv tycker jag att de kan vara rätt vackra också. Fascinerande byggnadskonst. Jag tror inte att den lila flugan i mitten uppskattade det på samma sätt …Jag hoppas att det var en kålfluga, morotsfluga eller någon annan fluga som jag gärna ser att rovinsekterna äter upp.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

nät

4 reaktioner på ”Nät (bild 169 av 365) eller….Spindelnät med en skymt av spindel…

  1. Fascinerande att det där tunna kan vara så starkt. Att de sen gör sig väldigt bra på bild gör det inte sämre.

Kommentera

