Onda krafter i görningen…?

Det här är någon sorts skinnbagge som jag hittade ner på ängen. Den påminner om stinkflyn som jag såg förra sommaren som förstör köksväxter av olika slag, men den skiljer sig lite. När jag var inne på sidan British bugs så hittade jag en som liknar min skinnbagge väldigt mycket; en hona av Deraeocoris flavilinea. Om det är det så verkar den mera förtjust i hagtorn och lönn. Det kan jag överleva. Om någon läsare kan dementera eller bekräfta detta så hojta till!

Den som förstör köksväxter verkar vara stinkflyn som har nästan som ett hjärta på ryggen eller som ett tjockare vitt V. 

Den här ser nästan ut som den har en mantel med ”någon onämnbar” på ryggen. Den skulle kunna vara med i vilken skräckfilm som helst, men min gissning är att den ser farligare ut än vad den är.

Komplettering: Nyss satt den på en av mina jordgubbsblommor. Nu finns den inte mera. Jag ”råkade” klämma lite för hårt på den. Lite skeptisk till den här typen av skinnbagar på mina jordgubbsblommor..

stinkfly_tatuerad hårdrockare

4 reaktioner på ”Onda krafter i görningen…?

Kommentera

