Dåligt samvete (bild 159 av 365)

Egentligen förstår jag inte varför jag envisas med att inte odla våtarv. Jag borde vid detta laget inse att våtarven är envisare än mig. Dessutom så är våtarv faktiskt gott (prova själv om du inte tror mig!), sår sig själv, kräver ingen skötsel och växer bra….

Men som sagt lite FÖR bra kanske….Innan du tycker allt för synd om mig så kan jag meddela att detta är en rad mellan jordgubbsraderna, så jag ska helt enkelt ta grepen och lyfta bort övre lagret och ge till hönsen. Jordgubbsplantorna är rymlingar sedan i höstas, så de åker också in till hönsen. Delar av detta dåliga samvete ska förvandlas till något gott och närande till hönsen innan dagen är slut. 🙂

våtarv_envis

 

 

6 reaktioner på ”Dåligt samvete (bild 159 av 365)

  1. Känns som att du skrivit ner mina egna tankar ifrån gårdagen då jag rensade lite… Känner numer att det finns ondskefullt ogräs och snällt ogräs. Våtarv tillhör den senare gruppen, ätbar & lätt att dra bort. Till och med kvickroten riskerar hamna under snäll-kategorin när jag brottas med min nemesis: revsmörblomma. Den är ondskefull på riktigt! 😉 Funderar på att testa våtarv som marktäckare på en liten yta, den är ju så mjuk.

    1. ja revsmörblomma är verkligen inte kul på fel plats!

      Prova den som marktäckare någonstans. Den blir lite tråkig sen den gått i blom som allt annat, men man kan säkert klippa ner den med jämna intervaller om man vill kunna äta den. 🙂

Kommentera

