Avslöjade (bild 153 av 365) …eller Jordgubbsvivlar parar sig och jordgubbarna blommar.

Caught in the action skulle man kunna säga. 😉 Passande nu när jordgubbarna börjat blomma…. Jag hoppas vivlarna fortsätter att hålla sig till maskrosorna eller att det inte alls är jordgubbsvivlar utan maskrosvivlar eller något sånt…

Att jordgubbarna blommar redan nu är i och för sig kul. Jag kan inte påminna mig att de brukar vara så tidiga. Det gäller att vara beredd och täcka om det skulle bli frostnätter så inte blommorna skadas.jordgubbsvivlar_parar sig

Inte bara Toscanagubbarna blommar utan även några av de ”vanliga” också. Toscana knoppen påminner lite om en ros. Det ska bli spännande att smaka den här nya sorten!Toscana_jordgubbsblomma

 

5 reaktioner på ”Avslöjade (bild 153 av 365) …eller Jordgubbsvivlar parar sig och jordgubbarna blommar.

  1. Vilket härligt kort! Tänk, aldrig får man vara hemlig…Toscanagubbar låter väldigt spännande! Ska bli kul att höra hur de smakar. Här i söder blommar allt som tokigt. Flera veckor tidigare än normalt. Fast nu för tiden undrar man snart vad som är normalt och inte. En sak vet jag i alla fall och det är att flädern redan börjat blomma och det måste jag ju plocka. För vem överlever utan flädersaft i vinter?! Ha en riktigt härlig pingsthelg!
    Kram Milla

  2. Härlig bild! Blir också nyfiken på jordgubben med den rosa blomman. Du berättar väl hur den smakar sen?? Här har jag tomater utomhus som börjar färgas röda 🙂

Kommentera

