Invecklad (eget ord, bild 142 av 365)

Ormbunksväxter som rullar upp sig på våren är väldigt läckra. Ibland tänker jag att jag skulle vilja sett hur det såg ut när de första ormbunksträden rullade upp sig i stora skogar och dinosaurier gick runt och betade och trollsländor stora som måsar flög omkring…. men sen tänker jag att kanske inte det där med trollsländor ändå…

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

invecklad_ormbunke

7 reaktioner på ”Invecklad (eget ord, bild 142 av 365)

  1. De är verkligen läckra i sitt växtsätt! Just nu har jag lite problem med ”invecklade” ormbunkar som kommer lite överallt, där de inte ska vara… Kanske mitt tema kamp?! 🙂

  2. Ja det är invecklat att utvecklas 😉 Ormbunkarnas utrullning är ett favoritmotiv. Både för den där känslan av – hua så länge de funnits här och för att de är så otroligt vackra. Hittade ett par nya ormbunkar till trädgården igår 🙂

    Fint tema!

    Ha en härlig helg! Carina

Kommentera

