I like Mystisk (bild 140 av 365)

Det var dimma igår natt. Jag var precis på väg i säng vid 12 tiden när jag tittade ut genom fönstret. Landskapet blir väldigt speciellt och lite mystiskt när dimman sveper fram. Kunde inte motstå lusten att gå ut och ner till sjön för att ta några bilder. Jag var tvungen att använda stativ eftersom det var lite för mörkt.

Det är inte svårt att förstå att man förr i tiden tänkte sig att det var älvor som dansade.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

Torsdagstemat I like hittar du här

mystiskt

 

22 reaktioner på ”I like Mystisk (bild 140 av 365)

  1. Wow, så det är en nattbild jag tittar på.
    Så häftigt med dimman över sjön.
    Ser att det finns mer dimma där bakom inne i skogen. Vackert foto.
    Var du vaken sedan på morgonen när dimman lättade eller sov du fortfarande då?

  2. Ja dimma är speciellt och mystiskt. Förstår lätt att man trodde på älvor och andra väsen.. Vacker bild 🙂

  3. Så konstigt. Jag trodde att jag hade kommenterat här. Satt och tittade länge på bilden i alla fall och gillar den jättemycket för älvorna som dansar och mystiken. Vacker så in i vassen!

Kommentera

