Dröm (bild 135 av 365) eller Skånsk ramslök- snart i en tät matta nära mig

Ramslök är så vansinnigt gott. Jag fick en tuva för några år sedan av en kollega som varit på besök hemma i Skåne och grävt upp den i hennes mammas trädgård. Den har överlevt under dessa år, men inte direkt frodats. I år har den inte ännu tittat upp. Kollegan har bytt jobb, men idag hälsade hon på hos oss och hade med sig en kruka ramslök till mig!

Nu ska jag gräva upp jorden där jag har den gamla löken och sära på lökarna lite för att se om jag kan få dom att bilda något som liknar en matta. Det är lite av en dröm att kunna skörda obegränsat. Ramslök är inte bara god. Den är snygg också!

ramslök

7 reaktioner på ”Dröm (bild 135 av 365) eller Skånsk ramslök- snart i en tät matta nära mig

  1. Jag vet inte om jag tycker om Ramslöken eller ej.Hatkärlek tror jag. Den har tagit över en av mina rabatter + en hel del andra ställen på tomten. Fint när det blommar men jag gillar inte att den sprider sig så mycket. Det är väl för att jag har låtit den härja fritt. Har fått tips via Trädgårdsmåndag att bla göra kapris av den när den blommat färdigt. I år blir det kanske inte så många som får sprida sig.

Kommentera

