Kamouflerad (bild 125 av 365)

Trastar är väldigt lika varandra tycker jag. Så där vid första anblick kan det här lika gärna vara en björktrast eller taltrast, men det vita ögonbrynsbandet över ögonen och att den är lite mindre gör att det är en rödvingetrast.

Precis samma färger som björken har den. Rätt bra kamouflerad tycker jag!

Vill du höra hur den låter lyssna här.

rödvingetrast_ björkstam

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

rödvingetrast

8 reaktioner på ”Kamouflerad (bild 125 av 365)

  1. Så duktig du är på fåglar, jag skulle inte ens ha vetat att det var en trast, ännu mindre att det fanns flera sorters trastar… Och den var verkligen väl kamouflerad, snyggt jobbat av dig att se den så du kunde fota den!

    1. Duktig på fåglar skulle jag inte säga att jag är, men för 8 år sedan så ingick i en av mina biologikurser att kunna se skillnad på fåglar och höra skillnad på deras läten. Innan dess var den enda skillnaden för mig att vissa fåglar var större och andra mindre.

      …men man glömmer och behöver repetera. En bild i kameran gör det lättare att slå i böcker om man är osäker. 😉

    1. Tack för det. Jag är som jag sa till Freja en väldigt glad amatör och inte alls tvärsäker på alla sorter, men med en bild i kameran och fågelböcker kommer man långt i bland. 😉

Kommentera

