Förväntan (bild 115 av 365)

Det är alltid lite speciellt när det som ska ge frukt och bär blommor. Lite extra speciellt första gången det knoppas av en ny sort som man aldrig testat. Det här är en svart physalis, Alice Kengi, som jag bytt till mig frö  av. Det ska bli så spännande att se hur den blir! Physalis är lite annorlunda för de ska man inte plocka  utan man måste vänta på att de faller ner och helst ligga till sig ett tag och eftermogna. Då först blir de söta och goda. De kallas också för jordkörsbär just av den anledningen att man plockar dem från marken.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

svart physsalis

7 reaktioner på ”Förväntan (bild 115 av 365)

    1. jag vet inte riktigt hur de smakar. Det är första gången jag provar. Jag brukar ha odla vanlig gul physalis och den är sötare än den man köper på affären tycker jag, men mindre!

  1. Spännande! Jag har aldrig ens sett svarta. En av mina arbetskamrater hade med sig gula till jobbet och de var jättegoda. Måste nog prova det nästa år. I år ska det byggas växthus – snart. 🙂

Kommentera

