Njuta (bild 110 av 365)…eller Efter arbete behöver man vila i solen

Lätt träningsvärk i hela kroppen har jag efter att ha ägnat påskhelgen åt att städa ur växthuset, plantera om och framför allt bära dessa plantor in och ut ut ur växthuset morgon och kväll, rengjort hönshuset, skött om grannens får och ”sprungit” runt sjön i ett försök att fota fåglar.

Det kändes därför lite extra skönt att sätta sig vid husväggen och bara njuta av solen i ansiktet, lyssna på all fågelsång och filosofera över livet. 🙂

champagne_bollinger_njuta_solsken

 

 

23 reaktioner på ”Njuta (bild 110 av 365)…eller Efter arbete behöver man vila i solen

  1. Oj, så många vackra bilder jag fann här! Den på havtornsknoppen är helt fantastisk – är det så de ser ut! (Antagligen behöver jag ha läsglasögonen på näsan när jag kikar på mina växter …)
    Och vilken underbar trädgårdshelg det är! Jag njuter fullt ut, jag också!

    1. Tack! jag tycker det är jätteroligt att krypa nära. Man ser saker man inte visste om. 🙂
      En helt fantastisk helg har det varit. Roligt när ledighet och väder samspelar!

      1. Japp, skyltarna är mina egna. Har 22 stycken nya på torkning men har insett att de hinner inte skröjbrännas och glaseras och bli klara till sommaren eftersom jag bara har en keramiklördag kvar 😛 Ganska så retfullt.

Kommentera

