Gyllene (eget ord bild 107 av 365)…eller Blommar havtorn nu?

This golden piece is not a sculpture, its a flower! More macros can be found at I love macro

Man skulle kunna tro att detta är en skulptur, men det här tror jag är havtornsblomman på honbusken. Havtorn ska blomma på bar kvist, alltså innan löven dyker upp. Förra året trodde jag att det inte blivit några blommor när jag bara kunde se myror, men inga blommor då jag tittade efter. Döm om min förvåning när det ändå blev bär frampå höstkanten…

Jag gissar att detta ska föreställa början på det som ska bli honblommor…

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

Havtornsblomma_hona

…och kanske är det här någon hanvariant som ska producera pollen. För dessa gyllene kulor sitter på havtornsbusken Rudolf. Eller är dessa gyllene kulor helt enkelt bladknopparna? Vi får se. Tills vidare är de rätt tjusiga i alla fall!

Det ska bli spännande att följa. 🙂

havtorn_hane

13 reaktioner på ”Gyllene (eget ord bild 107 av 365)…eller Blommar havtorn nu?

Kommentera

