I like: Ankomst (bild 100 av 365)

Lagom till påsken dök dessa gula fåglar upp. Gulsparvar är stannfåglar i stora delar av landet, men hemma hos mig finns dom inte på vintern. Åtminstone är jag rätt säker på att det är en gulsparv, men jag har inte hört dom räkna till sju ännu, så helt säker är jag inte.  🙂

Vill du höra hur det låter så kan du lyssna här. Där hittar du också lite mer information om fågeln.

Vad andra gillar en torsdag hittar du här 

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

gulsparv

 

8 reaktioner på ”I like: Ankomst (bild 100 av 365)

Kommentera

