Ruckel (bild 93 av 365)…eller.. Renoveringsbehov finnes

Den här har suttit på väggen ända sedan vi flyttade hit. Långt innan jag började intressera mig för fåglar.

Jag har på senare år förstått att man ska tömma fågelbon varje år. Nu är jag inte helt bekväm med att stå på stegar och så tänker jag att ”I naturen är det ingen som tömmer”…

Nu börjar det dock se mindre bra ut.

ruckel_fågelholk

Jag har tänkt på den förut och inser att det är nog dags att byta ut holken. Bilden nedan är nästan tre år. På den tiden var i alla fall fasaden hyfsat ok och golvet var inte fullt lika löst. Det är väl bara att inse att man får klättra upp på den där stegen i alla fall och sätta upp någon fräschare. Annars blir man väl utan hyresgäster i sommar!

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

 

juni 2 fågel matar

 

 

6 reaktioner på ”Ruckel (bild 93 av 365)…eller.. Renoveringsbehov finnes

Kommentera

