Avskalad (bild 91 av 365)

På väg till jobbet i morse var jag tvungen att ta fram kameran. Ibland använder jag macrot som en förstoringshjälp. När man ser på bilderna i datorn så kan man se lite bättre. 🙂

Vingarna på denna styltfluga ser inte riktigt torra och klara ut där den sitter och torkar på kanten av en terracottakruka i köket. Jag antar att den just skalat av sig skalet från tiden som puppa. Var puppan suttit har jag ingen aning om, men det hade varit lite roligt att se även den.

En mer torr och tydlig  styltfluga har jag fotat tidigare när jag inte hade bråttom till jobbet.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

styltfluga

 

 

12 reaktioner på ”Avskalad (bild 91 av 365)

    1. nej. Jag är väldigt snabb. Mer än en timme får morgonritualerna inte ta! :),
      men jag vattnar alltid på morgonen innan jag åker. Det var då jag såg det.Tyvärr hade jag inte tid att kolla kvaliteten på bilden annars hade jag gjort om den för att få till skärpan. 🙂

Kommentera

