Närsynt (eget ord bild 83 av 365)

Blev rätt förvånad då jag hittade en larv då jag planterade om en svärmors tunga i dag. Den ser ut som en trädgårdsborre, men jag är inte säker. Just den här plantan fick jord från trädgården förra sommaren eftersom blomjorden tog slut. Jag antar att ett ägg följde med in.  Jag tänkte presentera den för hönsen senare idag då tidningen är utläst…. 😉

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

larv _trädgårdsborre_närsynt

9 reaktioner på ”Närsynt (eget ord bild 83 av 365)

  1. Drar på smilbanden när jag tittar på bilden! Bra tolkning. Undrar över allt som oftast när jag hittar larver – vad kan de se med de där små ögonen egentligen?

  2. Tänk så det kan gå, stackars lille larv, hen vet inte vad som väntar :p Tycker det är så roligt att se dina bilder, hittade din blogg förra veckan och har kikat in flera gånger sen dess. Trevlig söndag!

  3. Gillar fotot även om jag är mindre förtjust i larverna. Har man nämligen många trändgårdborrelarver i jorden i trädgården, så kommer gärna kråkor och ”plöjer”… Gräsmattan ser inte särskilt snygg ute efteråt!

Kommentera

