För sent (bild 84 av 365)

De här svamparna är det för sent att plocka och äta.

Röksvamparna ser onekligen rätt risiga ut. Det blir lätt så om man röker… 😉 Skämt åsido så har svamparna faktiskt inte förändrats särskilt mycket under vintern. Svampen som jag använde då jag testade att fota sporer är kvar med sitt hål som jag gjorde i höstas. Det är den längst fram.

I höst ska jag passa på att skörda och smaka svamparna innan de nått det här rökiga förfallna stadiet. De ska vara goda har jag fått bekräftat av en svampkännare.Vill du se hur den såg ut som färsk så finns fotot här och vill du se bilden med flygande sporer så finns det  här.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

röksvamp_övervintrad

4 reaktioner på ”För sent (bild 84 av 365)

Kommentera

