Annorlunda (bild 80 av 365)…eller Fluga tvättar sig

Den ser nästan ut som att den har lite mjäll, eller är det dammigt i mina fönster tro…?  Här kämpar den febrilt med sin morgontoalett i alla fall. Jag såg den i morse innan jag åkte till jobbet och var tvungen att ta fram kameran. Den här lilla söta flugan är inte stor, ca 5 mm.

Lite annorlunda klubbformade antenner tycker jag den har, eller hur? Den som har en kvalificerad gissning på vad det är för sorts fluga får gärna höra av sig!

Första gissningen har kommit in och det är att  familjen är Tachinidae. Jag ska läsa på mera om det.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

fluga med mjäll tvättar sig

13 reaktioner på ”Annorlunda (bild 80 av 365)…eller Fluga tvättar sig

Kommentera

