Vaksam (bild 76 av 365)

Äntligen så stack han inte så fort jag gläntade på dörren, men lite vaksam tycker jag nog att han är domherren!

Om du vill höra hur domherren låter så har P2 en bra sida som också berättar lite om denna fågel. Man kan se att domherrar är utpräglade fröätare på att de har väldigt kraftiga näbbar, men när ungarna är små så matas de med insekter.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

domherre bakom

18 reaktioner på ”Vaksam (bild 76 av 365)

  1. Å där tittar min absoluta favoritfågel fram. Tyvärr har domherrarna övergivit mig. Men hos särbon har jag sett flera stycken nu under vintern. Härligt! 🙂

    1. ja jag har sett flera i vinter, men mest genom fönstret eller högt upp i ett träd. De har varit lite för skygga att få bra bilder på. Det är inte så många såna färgglada fåglar vi har i Sverige så det gäller att njuta av de vi har!

  2. Jag öppnade försiktigt dörren för att fota en hackspett igår, men den flög sin kos. Domherrar är vackra. Tyvärr har inga domherrar besökt oss i vinter.

  3. Vilken fin bild på en väldigt vacker pippi! Jag gillar domherrar, men jag tror vi bor för nära skog, för den kommer inte till oss… Har du tips på nåt att bjuda på så att de kommer? 😉

Kommentera

