Gammal och ny (bild 75 av 365)…eller… Generationsväxling av citrongräs på gång

Den tjockare stammen i förgrunden  är ett citrongräs som jag sådde förra våren. De tunna grässtråna i bakgrunden är årets sådd av citrongräs. På ett år hinner de bli rätt mycket tjockare varje strå. Jag hann skörda redan i somras, men de var betydligt tunnare då, så man fick ta flera i stället. Årets små tunna strån kommer jag att plantera om så småningom så att de får lite mer plats runt rötterna. 🙂

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här citrongräs_nysått_förra årets

5 reaktioner på ”Gammal och ny (bild 75 av 365)…eller… Generationsväxling av citrongräs på gång

  1. ¨Har också köpt citrongräs och de har tittat upp. Sådde i hög men man ska kanske dela på dem så att det blir en i varje kruka. Lite för små ännu för att planteras om .

    1. jag satte några strån i varje kruka. Det tar sån stor plats annars. Jag planterade de sedan i större krukor med flera i varje och hade dessa utomhus i växthus under sommaren, men sedan inne i fönstret under vintern. De blir höga som ett fönster och ganska stadiga efter ett år, men det mesta är inte en sån där kraftig stjälk utan mer ett tunt blad.

Kommentera

