Grönska (bild 74 av 365) eller…Mera ärtskott till folket!

Jag kan inte nog påminna om hur vansinnigt enkelt och gott det är med ärtskott. Nu när jag gjort några laddningar så har jag insett att man ska inte alls ge dom något större utrymme. Ge dom lite jord i en bytta och fyll fullt med vanliga gula ärtor (som man kokar ärtsoppa av) och lägg på lite jord och vattna. Klipp ner när de är 10-15 cm höga. Ca 3 skördar kan man få ut av ärtorna.

Jag tycker de är godast om man klipper ner dom i cm stora bitar och strör över en soppa, pasta eller i en grönsalladsblandning.

Njut! 🙂

Ärtskott

10 reaktioner på ”Grönska (bild 74 av 365) eller…Mera ärtskott till folket!

  1. Så många bra tips jag har fått av dig. Tack så mycket.
    Köpte en säck med 20 kg gula ärtor som jag trodde hönorna skulle äta men jag får nog göra ärtskott av dem först.

Kommentera

